الاثنين، 8 نوفمبر 2010

حقا....أنكسر قلبي


نعم انكسر بداخلي اشياء كثيره اشعر بفقدانها داخلي,نعم
اصبحت قلب اخر مملوء بالوجع والانكسارلم اعد كما كنت
منذ الصغر,لقد سكن بداخلي الحزن فجأة ودون مقدمات
وكأنه جزء مني كنت انتظره, لقد علمني الجرح معجزات كثيره
لا يشعر بها الا كل من ذاق قلبه معني الالم ,لا يشعر بها الا كل من
صرخ بّالاااااااه من قلبه. تعلمت منه معني الحياه ورأيت حقائق كثيره
كانت غائبه عني,ففي الحزن ايضا نشعر بالسعاده يكفي شعورنا
بأحساس صادق من قلوبنا الذي يعيش البعض منا ولم يعرفه.
نعم دائما اشعر بالوجع وكأنه صديقي الذي لم يفارقني ابدا منذ سنوات مضت,
اشعر بأن قلبي كحجر ثقيل من الهموم والاحزان الخفيه التي لا يراها الا قلبي
انني اري حقا ان لولا حزني الذي دفعت ثمنه الكثير لما رأيت وتعلمت معاني
واشياء لا تقدر بثمن . لذلك اشكر ربي دائما فله في كل شئ حكمه
حقا .....
انكسر قلبي.


هناك 8 تعليقات:

  1. انا مش هعلق على الموضوع لانك يا مها خلتينى ابص فى المرايا كلامك هو مرايتى لو قلبك انكسر انا اتحطمت بقيت فتات زى رملايه فى صحرا كبيره اوى محدش واخد باله منها ربنا هو المعين

    ردحذف
  2. الحنين
    انا قلبي بقي تلج وزي الحجر من كتر الاحزان
    بس نرجع ونقول نصيب وكل شئ وراه حكمه
    والجرح بيصنع معجزات كتير في صالحنا مش ضدنا
    سعيده لمتابعتك ليا يا محمد
    تحياتي

    ردحذف
  3. مها حبيبتي ...
    صدقيني كلنا بنمر بالتجربه دي وانا واحده من الناس مريت بيها مرتين بس الحمد لله هاتخفي وهاترجعي زاي الاول بس مش هاقدر اقولك ان كان احسن او لا لان دا الي راجع ليكي انتي

    ردحذف
  4. هو احساس بياخد وقته وينتهى
    هونى على نفسك

    ردحذف
  5. حواديتك فين يا مها غايبه ليه طمنينا عليكى

    ردحذف
  6. هوبتي
    ياريت بجد اخف بس اللي داق الحزن صعب يرجع زي الاول
    يمكن بيخف الجرح بس مش بيتنسي
    سعيده بمرورك عندي يا قمر
    تحياتي

    ردحذف
  7. مرمر حبيبتي
    هو احساس صعب قوي
    ربنا يهون علينا يارب ويرحمنا برحمته الواسعه
    تحياتي يا قمر

    ردحذف
  8. الحنين
    الحمد لله انا تمام وبخير انا حواديتي مع الزمن كبيره
    تحياتي

    ردحذف